Tunnustusta Postille

Kotipalvelumme palkittiin parhaana kategoriassa New Business Diversification of the Year Postal Technology Internationalin järjestämässä vuoden 2016 Postal Technology International Awards -kilpailussa. Kilpailussa oli yhteensä seitsemän kategoriaa, joista erityisesti New Business Diversification of the Year keräsi runsaasti ehdotuksia. Ehdokkaat nimesi Postal Technology Internationalin lukijat, ja lopulliset voittajat valitsi finalistien joukosta 18 hengen tuomaristo, joka koostui postialan päättäjistä ja asiantuntijoista.

Saimme kansainväliseltä EcoVadis-tutkimusyhtiöltä kultatason arvion sijoittumisestamme vastuullisuussuoriutumisessa vuodelta 2015. Posti sijoittui EcoVadiksen arvioimien yritysten joukossa maailman parhaimman viiden prosentin joukkoon toimialariippumattomassa vertailussa. Järjestelmässä arvioidaan ja pisteytetään vuosittain 25 000 toimittajaa kokonaisvaltaisen vastuullisuussuoriutumisen perusteella ympäristövastuun, sosiaalisen vastuun, liiketoiminnan eettisyyden sekä vastuullisen hankinnan osa-alueilla.

Suomalaisen Työn Liitto myönsi meille liiton jäsenyyden ja oikeuden käyttää Avainlippu-tunnusta. Avainlipun ensisijaisena myöntämiskriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta. Yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus ja Suomessa toimiva johto, ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

Vantaan vammaisneuvosto palkitsi Tikkurilan Postin esteettömyyden hyväksi tehdystä työstä. Tunnustuksen perusteissa mainittiin, että asiakastilat ovat selkeät ja esteettömät, sisäänkäynti on suoraan kadulta. Kellarissa on tilavat pysäköintitilat, josta on hissiyhteys, ja henkilökunta on ystävällistä ja palvelevaa.