Uutta liiketoimintaa yritysjärjestelyiden kautta

Strategianamme on kasvaa elintarvikelogistiikassa. Olemme jo aiemminkin palvelleet elintarvikelogistiikassa noin 100 kunnan ateriakuljetuksissa, ruoan verkkokauppakuljetuksissa, panimoteollisuuden juomalogistiikassa, yritysten kuivaelintarvikkeiden toimitusketjuratkaisuissa sekä leipomotuotteiden kuljetuspalveluissa.

Ostimme elokuussa lämpötilasäädeltyyn logistiikkaan erikoistuneen Veinen, joka on kuljetus-, terminaali-, jakelu- ja varastopalveluja tarjoava kotimainen logistiikkayhtiö. Kauppa loi meille mahdollisuuden tarjota asiakkaillemme koko maan kattavia ja kilpailukykyisiä elintarvikelogistiikkaratkaisuja. Lisäksi se on mahdollistanut myös entistä vahvemmat panostukset elintarvikelogistiikan kehittämiseen.

Jatkoimme strategian mukaista kasvua elintarvikelogistiikassa ja lämpötilasäädeltyjen tuotteiden kuljetuksessa syksyllä, kun ostimme elintarvikkeiden kuljetukseen erikoistuneen Kuljetus Kovalaisen. Vahvistimme näin markkina-asemaamme erityisesti lämpötilasäädeltyjen tuotteiden kuljetuksessa.

Yhtenä keskeisenä tavoitteenamme Venäjällä on vahvistaa osaamistamme verkkokaupassa. Otimme keväällä harppauksen tällä saralla ostamalla venäläisen kuriiriyhtiö MaxiPostin. MaxiPost tarjoaa kuriiripalveluja pienille ja suurille yrityksille erityisesti Moskovassa ja Pietarissa sekä näiden lähialueilla. MaxiPost on erikoistunut pakettien toimittamiseen verkkokauppatoimijoille, ja sen asiakkaina on monia muoti- ja kosmetiikka-alan yrityksiä.

OpusCapitassa me haluamme keskittyä strategisiin liiketoiminta-alueisiin ja kasvuun Euroopassa. Kasvua vauhditti saksalaisen ohjelmistoyhtiö jCatalogin osto. jCatalogin sähköisen kaupankäynnin, tuotekatalogi- ja toimittajahallinnan sekä hankintaprosessien ratkaisut täydensivät OpusCapitan laajennettua hankinnasta maksuun -tarjontaa. Yrityskauppa oli meille tärkeä askel tavoitteessamme tulla johtavaksi toimijaksi yritysten ostamisen ja maksamisen globaalissa ekosysteemissä.