Case-galleria

Kotipizzan menekki kasvaa Postisen kupongeilla

Kotipizzan menekki kasvaa Postisen kupongeilla

Postisen takasivun pizzakuponkien tiedetään aiheuttavan ryntäyksen ravintoloihin. Se nähtiin jo ensimmäisessä kampanjassa kesäkuussa 2015, kun kinkut pääsivät loppumaan asiakasvyöryn vuoksi.

- Olemme huomanneet selkeästi, että Postisen kuponkeja käytetään. Ne vaikuttavat tuotteen menekkiin jopa tehokkaammin kuin tv-mainonta, Kotipizzan markkinointipäällikkö Kaisa Karjalainen sanoo. Postinen ja Kotipizzan kupongit olivat suuressa roolissa myös huhtikuussa 2016, kun Kotipizza teki siihenastisen kuukausimyyntiennätyksen, 7,14 miljoonaa euroa.

Itse pizzakaan ei syntyisi ilman Postia, sillä 270 ravintolaa ympäri Suomen saa kuivatarvikkeensa Postin kuljettamana.

Rakkaudesta kahviin ja arjen taisteluihin

Rakkaudesta kahviin ja arjen taisteluihin

Elastisen yrittäjyyden inspiraationa ovat omat intohimot kuten musiikki, liikunta ja kahvi. Yhteistyö Riku Uskin kanssa loi Warrior Coffeen.

- Musiikki, liikunta ja kahvi on mulle jokapäiväinen ja tärkeä asia. Warrior Coffee on pieteetillä ja rakkaudella sekä hyvällä fiiliksellä tehtyä kahvia. Tiedämme tarkasti miltä alueelta kustakin maasta kahvimme tulee. Kahvi paahdetaan meidän omassa paahtimossa ja täältä se lähtee nautittavaksi niin koteihin kuin yrityksiin, kertoo Elastinen.

Warrior Coffeen kahvit sopivat Elastisen mukaan arjen taisteluihin.

- Mä käytän kahvia nautintoaineena ja siihen, että saan sen päivän taistelun kunnolla käyntiin.

Warrior Coffeen kahvit lähtevät asiakkaille niin Suomeen kuin maailmalle Postin avulla.

Postille Avainlippu-tunnus

Postille Avainlippu-tunnus

Suomalaisen Työn Liitto myönsi keväällä Posti Oy:lle liiton jäsenyyden ja oikeuden käyttää Avainlippu-tunnusta.

Avainlipun ensisijaisena myöntämiskriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi lasketaan kotimaisuusaste, jonka on oltava vähintään 50 % omakustannusarvosta. Yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

- Kotimaisuus on Postille tärkeä asia. Täytämme kaikki Avainlipun myöntämisen kriteerit ja haluamme, että se näkyy myös visuaalisesti palveluissamme ja toiminnassamme. Posti on suomalainen, toimii Suomessa ja tarjoaa työtä suomalaisille, sanoo Paketti- ja logistiikkapalveluista vastaava johtaja Jukka Rosenberg.

Ruohonleikkauspalvelulla hyvin kysyntää

Ruohonleikkauspalvelulla hyvin kysyntää

Posti kehittää jatkuvasti uudenlaisia kotiin tarjottavia palveluja. Uutena palveluna Posti tarjosi ruohonleikkausta tiistaisin aina toukokuusta syyskuuhun. Tiistai valittiin ruohonleikkauspalveluun sen perinteisesti vähäisemmän postimäärän vuoksi.

- Koska teen paljon sisätöitä, oli mahtavaa päästä tunniksi ulos. Ja asiakkaalta saatu positiivinen palaute ilahduttaa, kertoo ryhmävastaavana Hollolassa toimiva Kerttu Junttila.

Tunnin tilaukset ovat jakautuneet jakelupäällikkö Kati Vanhasen mukaan tasaisesti alueille.

- Yksi leikkaus on helpompi sovittaa työpäivään kuin useampi. Osin tehdään niin, että vapaaehtoinen ruohonleikkaaja käy toisellakin alueella leikkaamassa. Osa saadaan sopimaan luonnostaan reiteille.

318-posti_ruohonleikkaus_720_mp4_mp4.mp4

Posti laajensi elintarvikelogistiikkaan ja osti Veinen

Posti laajensi elintarvikelogistiikkaan ja osti Veinen

Posti osti kesällä lämpösäädeltyyn logistiikkaan erikoistuneen Veinen. Veine on kuljetus-, terminaali-, jakelu- ja varastopalveluja tarjoava kotimainen logistiikkayhtiö ja toimialallaan yksi merkittävimpiä toimijoita Suomessa.

- Yritysostolla Postin logistiikkapalvelut laajenivat strategian mukaisesti elintarvikelogistiikkaan. Yhdessä Posti ja Veine voivat tarjota asiakkaille koko maan kattavia, kilpailukykyisiä elintarvikelogistiikkaratkaisuja, Postin Paketti- ja logistiikkapalveluiden johtaja Jukka Rosenberg sanoo.

- Yhdessä Postin kanssa voimme panostaa vahvemmin elintarvikelogistiikan kehitykseen ja kilpailukyvyn parantamiseen esimerkiksi runkoliikenteen ja paikallisten terminaalitoimintojen osalta, toteaa Veinen toimitusjohtaja Tuomo Rannila. (kuvassa)

Traineet saapuivat Postiin!

Traineet saapuivat Postiin!

Seitsemän korkeakoulutettua nuorta aikuista aloitti huhtikuussa elokuun lopulle jatkuneen Trainee-ohjelman. Traineet työskentelivät myynnin ja digimarkkinoinnin parissa.

- Ennakko-odotukseni Postista olivat varsin positiiviset. Aiemmin olin ollut yrityksen kanssa tekemisissä pelkästään kuluttaja-asiakkaana. Tutustuessani yritykseen yllätyin Postin runsaasta tuote- ja palvelutarjonnasta. Posti on yrityksenä aina edustanut minulle vahvasti suomalaisuutta ja sen näkyvyys arjessa on ollut suuri. Kenenpä kotiin ei Kusti postia polkisi, toteaa Vaasan yliopistossa kauppatieteitä opiskeleva Olli Koskivuo.

Myös Helsingin yliopistossa elintarvike-ekonomiasta gradua kirjoittava Saara Kaihlanen yllättyi siitä, kuinka monenlaisia palveluja Posti tarjoaa sekä yrityksille että kuluttajille.

- Mielestäni on mahtavaa, että Postilta löytyy paketti- ja logistiikkapalvelujen lisäksi mahdollisuus tilata vaikka ruohonleikkaaja omalle kotinurmikolle!

Parannusta työturvallisuuteen

Parannusta työturvallisuuteen

Vaikka työturvallisuus ei ole pelkästään kengistä kiinni, ne auttavat osaltaan parantamaan työturvallisuutta. Eniten varhaisjakajille sattuu liukastumisia ja kompastumisia rappukäytävissä.

Postin varhaisjakajat saivat talveksi jalkaansa uudet ja pitävät talvikengät. Testausten jälkeen valikoimaan kelpuutettiin kolme eri kenkämallia. Jakaja voi valita kengät mieleistensä ominaisuuksien mukaan, raskaampi tai kevyempi malli, piilonastallinen tai kitkapohja.

Helsingin keskustassa sanomalehtiä ja päiväpostia jakavalle Willy Kougwalle työ on urheilua. Vauhdikkaasta työotteesta huolimatta Willylle ei ole sattunut reilun kahden työvuotensa aikana yhtään tapaturmaa.

– On tärkeää olla aina varovainen. Rappukäytävässä voi käydä niin, että valot sammuvat. Siksi kannattaa painaa katkaisinta usein, Willy sanoo.

Kuriiriyhtiö MaxiPost osaksi Itellaa Venäjällä

Kuriiriyhtiö MaxiPost osaksi Itellaa Venäjällä

Itella Venäjä osti keväällä venäläisen kuriiriyhtiö MaxiPostin. MaxiPost on perustettu vuonna 2000, ja se tarjoaa kuriiripalveluja sekä pienille että suurille yrityksille. Sen päämarkkina-alueita ovat Moskova ja Pietari sekä näiden lähialueet. Yhtiö toimittaa lähetyksiä yli 290 kaupungissa ympäri Venäjää.

MaxiPost on erikoistunut pakettien toimittamiseen verkkokauppatoimijoille. MaxiPostin asiakkaina on monia muoti- ja kosmetiikka-alan yrityksiä, kuten esimerkiksi aGROUPON, Mascotte, Zenden ja Dekatlon.

Itella vahvistaa MaxiPostin avulla osaamistaan verkkokauppa- ja pakettipalveluissa. Venäjä on kymmenen suurimman verkkokauppamarkkinan joukossa.

Hobby Hallin logistiikkaketju Postin hoitoon

Hobby Hallin logistiikkaketju Postin hoitoon

Stockmann ja Posti sopivat Hobby Hallin logistiikan toimintojen siirrosta Postille toukokuun alusta alkaen. Sopimus sisälsi Hobby Hallin tuotteiden varastointipalvelut, verkkokaupan logistiikkapalvelut, kuten toimitukset ja tuotteiden palautuskeskuksen, sekä tuotteiden kuljetukset Hobby Hallin myymälään Tammistossa.

- Posti on pitkäaikainen kumppani Stockmannille sekä monipuolinen logistiikan palvelutarjoaja. Toiveena järjestelyllä on ottaa käyttöön uusia ajanmukaisia logistiikkaratkaisuja, jotka mahdollistavat Hobby Hallin liiketoiminnan kehittämisen nopealla aikataululla, sanoo logistiikkajohtaja Björn Höglund Stockmannilta.

Hobby Hallin tuotteet tulevat Suomen ensimmäiseen verkkokauppalogistiikan palvelukeskukseen Vantaalle. Tämä robottiavusteinen hybridivarasto mahdollistaa verkkokaupalle jopa 2-3 lisämyyntipäivää.

550-posti_hobbyhall2_converted_optimoitu.mp4